יום שבת, 9 ביולי 2011

NinJump, משחק ממכר בקליק אחד



למי שאינו מכיר, יש קהילה שלמה שסובבת סביב הרעיון של יצירת משחקים שמופעלים על-ידי קליק אחד בלבד. המשחקים הללו נועדו להיות פשוטים גם כמטרה להוות נגישים יותר לבעלי מוגבלויות.

בסופ"ש האחרון בת משפחה צעירה הכירה לי את המשחק NinJump. משחק קטן וממכר, שמופעל בקליק אחד, שהצליח לתפוס את תשומת ליבי בים המשחקים וניסיתי להבין למה.


להלן הסיבות:
1. עקרון הפשטות מוביל את המשחק הזה בהרבה מובנים:
א. מסך אחד. אין חלוקה לשלבים או לרמות או לשלבי tutorial וכו' וכו'. אין אפילו מסך ניקוד כללי...
ב. קליק אחד. בזכות ההתנייה בקליק אחד בלבד (מה שגורם לדמות לקפץ מבניין אחד לשני) השחקן מבין בקלות איך עובד המשחק.
ג. תיכנות פשוט. גם מבחינה טכנית ומבנה המשחק יש כאן פשטות מדהימה במכשולים, בסביבה ובעולם, בגרפיקה וכו'. זה משחק שכל מתכנת מתחיל יכול לשחזר יחסית בקלות.

2. gameplay מאוזן בצורה מעולה.
א. השחקן נדרש לטפס כמה שיותר במעלה הבניינים בלי להתקל במכשולים בדרך.
ב. לפי הגובה / זמן השרידות של השחקן נקבע גם הניקוד.
ג. יש לו רק פגיעה אחת והוא נדרש לעבודה מושלמת ומתוזמנת להפליא. לכאורה קשה, אבל אחד הגורמים המשמעותיים המביאים להתמכרות...
ד. המשחק מרגיש מהיר אבל למעשה אינו כזה. לשחקן יש בדיוק הזמן המספיק כדי לקלוט ולהגיב לאירועים.
ה. rewards: שחקן לא חייב להרוס את המכשולים שהוא נתקל בהם בדרך. הוא יכול להתחמק. אך שחקן מתקדם מבין שללא הריסת המכשולים שלו בצורה מתוכננת הוא לא יגיע רחוק. כאשר שחקן מצליח להרוס 3 פעמים ברציפות את אותו המכשול, הוא נהיה חסין לפרק זמן מסוים, מה שנותן לשחקן מעט חופש לנוח (וקצת אפקטים נחמדים).
ו. רמות קושי: ככל שהזמן מתארך (לפי גובה הניקוד) המשחק מוסיף מכשולים חדשים ומקשה את רמת המכשולים הקיימים והמרחק ביניהם.

שבוע טוב לכולם