יום שישי, 29 ביולי 2011

טיפים בעיצוב ממשק משתמש - לקחים ממשחקי מחשב

כתבה שפורסמה באתר Gamasutra מתארת ממשקי משתמש בארבעה משחקים שונים וסוקרת את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהם. מה עובד לטובת המשחק ומה לא.

מוצגים שם מספר אופנים להצגת מידע משחקי לשחקן, כמו למשל: בריאות הדמות שלו, כמה תחמושת יש לו, לאן הוא צריך להגיע, מי היריבים שלו וכו'.

המסקנה שלי מהכתבה היא כמובן שהכל תלוי במשתמש ובצרכיו. ממשק המשתמש צריך לכלול את המינימום הנדרש על מנת לבצע את משימתו המשחקית. ורק את המינימום הזה. אבל הכרחי לוודא שהשחקן מבין בקלות את הכלים העומדים לרשותו בממשק ושהוא יכול לתפעל אותם בקלות.