יום רביעי, 18 בינואר 2012

HIT Lab NZ מוציאים לאור את BuildAR, ומאפשרים יצירת אפליקציות אוגמנטד ללא תכנות כלל



על הקשר הכפול שיש לי עם המעבדה לאינטראקציה בניו זילנד כבר כתבתי מספר פעמים בעבר (גם עם ניו זילנד עצמה וגם עם המעבדה). עכשיו הם מוציאים לאור אפליקציה בשם BuildAR שמאפשרת לבנות פרויקטי מציאות מועצמת מבוססי מרקר ללא ידע תכנותי כלל.

הטרקינג עצמו לא נראה כל כך טוב (בהשוואה למתחרים מqualcomm או total immersion), אבל אי אפשר להשוות את הממשק הפשוט והמעולה שמודגם בסרטון שלמעלה, שאינו דורש ידע תכנותי כלל!
BuildAR פותחת את עולם המציאות המועצמת למעצבים ובעלי רעיונות פשוטים שרוצים ליצור סרטוני קונספט או הדגמות קצרות למוצר עתידי. עד היום לא ראיתי תחליף לאפליקציה כזו. תחשבו על זה: מעצבת שמלות כלה יכולה בעזרת התוכנה הזו להכין תיק עבודות וללכת איתו לבית הלקוחה בלי לקחת איתה את כל השמלות שלה, אלא לקחת רק את ספר המרקרים...

אני מוכרח לציין שרציתי לפתח ממשק כזה כבר לפני הרבה זמן, אבל זה פשוט יותר מידי עבודה לאדם אחד. אז הנה, אני שמח להודיע שהמעבדה בניו זילנד ביצעה את העבודה במקומי !

להלן האפשרויות שאפשר לעשות עם הגרסאות השונות של האפליקציה, כולן ללא ידע תכנותי:
- טעינת מרקרים (מבוססי תמונה או עם ריבוע שחור).
- קישור בין אובייקט תלת מימדי למרקר. אין אפשרות להחליף את המודל בזמן אמת, או כפונקציה של תנאי מסויים.


אם מישהו צריך רעיונות מה אפשר לעשות עם זה והאם זה יכול להתאים לו, אנא תשאלו. מניסיוני הפורמט הזה יכול להתאים להמון שימושים מבוקשים ופשוטים כמו: ספר מועצם שמציג אובייקטים תלת מימדיים לצד דימויים דו-מימדיים, מידע על מיצגים במוזיאון, הצגת תיק עבודות או כרטיס ביקור, ועוד.

2 תגובות:

  1. לדעתי קשה מאוד להתחרות במוצר של קוואלקום, שהוא גם בחינם, גם נותן אפשרות לייצא לאנדרואיד/אייפון, ואם משתמשים בהתממשקות ליוניטי אז גם לא צריך להיות מתכנת גדול (וזה הכיף ביוניטי למשל)

    השבמחק
  2. מסכים איתך לגבי הנוחות בפיתוח בעזרת הממשק של Qualcomm עם Unity.

    אבל זה בדיוק גם ההבדל. צריך לזכור שזה ממשק נוח למפתחים ולא למעצבים או מורים בבית ספר שבסך הכל רוצים ליצור איזה פרויקט פשוט. יותר מזה, מדובר בתוכנה חינמית לחלוטין! ללא צורך ברשיון ליוניטי, התקנות למיניהן וכיוצא בזה.

    השבמחק