יום רביעי, 1 ביוני 2011

סיכום כנס GameIS 2011

ביום ראשון האחרון (29 במאי 2011) נערך כנס GameIS שהוא המפגש המרכזי של הקהילה הישראלית לפיתוח משחקי מחשב. להלן תקציר התרשמויותי מהכנס:

- משחק חדש בשם Splatters מאת הסטודיו Spiky Snail. משחק פיזיקה המציב בפני השחקן משחקיות קצת שונה ומקורית. המטרה לפוצץ את הדמויות שלך מעל האוצרות בצבע המתאים להם. החבר'ה עבדו על המשחק הזה כשלוש שנים ולכן הוא הרוויח גרפיקה ואפקטים מעולים. ראו סרטון.


- המשחק Rope Racket. משחק חשיבה וחידות מעניין ומאתגר.

- למדתי שמשחק טוב למכשירים סלולרי צריך להיות: קל להבנה אבל קשה להיות בו טוב; מבוסס על מסך אחד; זמן המשחק עצמו קצר ותמיד אפשר לנסות שוב. יש בלקחים אלו הרבה מן הברור מאליו, אבל כדאי לשים לב אליהם.

- למדתי שמשחק טוב לפייסבוק צריך שיהיה הרבה יותר מהיר מאשר מתוחכם; פחות חידתי ויותר מבוסס על מזל;
רעיון חכם מאד שבוצע כדי לנצל את הכוח של הfacebook למטרת שיווק המשחק הוא להציג לשחקן את עשרת החברים הקרובים שלו עם הניקוד הטוב ביותר במשחק. הקבוצה הזו של החברים הופכת להיות קבוצה עם ניקוד אחד והקבוצה כולה מקבלת פיצ'רים חדשים במשחק אם היא עוברת סך מסויים של ניקוד. כדי לקבל עוד ניקוד אפשר לשלוח מתנות מהמשחק עצמו לחברים שלך ובכך לעזור להם להרוויח נקודות רבות יותר.

- שיפור ביצועים בפלאש:
--- הומלץ להשתמש בSpriteSheet במקום בMovieClip כדי ליצור אנימציה בפלאש.
--- כשהמשחק / האפליקציה שלך נמצאים במצב של Pause מאיזו שהיא סיבה, דגום את המסך, הפוך אותו לתמונה והעלה אותה לבמה. הורד את הcontainer המכיל את המשחק מהstage וכך תאפשר למחשב לבצע פחות חישובי משחק שאינם דרושים באותם רגעים.

הנה דף הקבוצה GameIS בפייסבוק למי שרוצה להצטרף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה