יום שבת, 19 בפברואר 2011

הכיוון החדש במשחקים מרובי משתתפים: שחקן אחד ורשע אחד

משחק מולטי פלייר (multiplayer), או מרובה משתתפים, הוא ללא ספק אחת הדרכים הטובות ביותר להגברת הכיף והתחרות בין השחקנים. זה מוסיף שעות משחק רבות מאד. באופן אישי אני חסיד גדול של הוספת אפשרות כזו למשחק (או לאפליקציה) כדי ליצור שיתוף פעולה בין שניים או יותר אנשים מול המחשב.

ישנן מספר דרכים מוכרות להפוך את המשחק שלך למשחק multi-player. האחת, לייצר מצב שבו שני שחקנים מתמודדים אחד כנגד השני תחת אותו עולם של מגבלות שמציב המשחק, כלומר, במקום שהשחקן יתמודד נגד מחשב הוא מתמודד נגד שחקן אחר. כמו למשל במשחקי קרבות כדוגמת מורטל קומבט (Mortal Kombat).

השנייה, לייצר סיטואציה בה שני השחקנים משתפים פעולה ויוצאים למסע ביחד כנגד שאר יצורי העולם המשחקי. במצב כזה עצמת היריבים או הכמות שלהם בדרך כלל עולה כדי ליצור אתגר אמיתי לשחקנים. 

דרך חדשה ומעניינת, שהחלה להתפתח ממש בשנה-שנתיים האחרונות, היא ליצור מצב שבו שחקן אחד משחק כרגיל ושחקן אחד מציב לו מכשולים. השחקן השני, ה"רשע", מקבל לידיו כוחות חדשים שלא היו קיימים מעולם בידי השחקן ויש באפשרותו ממש ליצור עולם או לשלוט באלמנטים שבו. דוגמא יפה ומעניינת למשחקיות שכזו ראיתי לאחרונה לאחד המשחקים של פרויקט הKinect של מיקרוסופט (הוצג באתר KinectHacks).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה