יום שני, 16 בספטמבר 2013

"What people really want from technology is that it would make them a better person..." (Genevieve Bell, Anthropologist at Intel Corporation)

בהרצאתה המסכמת בכנס IDF של חברת אינטל, תיארה ג'נביב בל, אנטרופולוגית ראשית באינטל, את מה שהאנשים רוצים מהטכנולוגיה.

אסכם לכם את 45 דקות ההרצאה המלאה בהדגמות נחמדות (כך שלמי שיש זמן כדאי לראות על מה חברת החומרה עובדת בשנים האחרונות).

ארבעה דברים גילתה ג'נביב שאנשים רוצים מהטכנולוגיה שאיתם:

  1. שהחוויה תהיה אישית. שתכיר אותם באמת. שתדע מה אנחנו עושים ומה אנחנו רוצים לעשות.
  2. להסיר את המגבלות הפיזיות שהטכנולוגיה מציבה בפנינו. כבלים, חשמל וחלקים נוספים... מעבר לזה יש גם את המטען הנפשי שהטכנולוגיה מציבה בפנינו (כמו למשל לזכור סיסמאות). הכל מיותר אם אנחנו רוצים שהטכנולוגיה רק תעזור... 
  3. להשאר במסלול הנכון (Flow). תמיד שהטכנולוגיה תהיה צעד אחד לפני, שתעזור לי לעשות את העבודה שלי, שתשמור עלי.
  4. אבל יותר מכל, שהטכנולוגיה תהפוך אותי לאדם טוב יותר משאני יכול להיות.
מתוך ההרצאה של ג'נביב: זיהוי אדם מתוך חתימה קולית ואופן הליכתו. 

הפרויקטים המעניינים שהוצגו בהרצאה, שכולם, דרך אגב פותחו באינטל (למרבה ההפתעה):
  1. מעיל לרוכבי אופניים / אופנוע שמציג אורות אדומים בגב ואורות לבנים בקדימה הזוהרים בהתאם למהירות הנסיעה (חומרה לבישה).
  2. לפטופ שמאפשר להציג תמונה או סטטוס על גבי צידו החיצוני. הצופים בסטטוס הזה מסוגלים לעשות LIKE (וגם זה יכתב על גבי המסך החיצוני.
  3. זיהוי האנשים שאתה נמצא איתם על-ידי עצם העובדה שהטלפונים שלכם שומעים את אותו הדבר...
  4. זיהוי האדם המדבר על ידי יצירת חתימת קול (אחרי הקראת קטע אחד בלבד למכשיר ולמידה ממושכת אחר כך).
  5. זיהוי חתימת הליכה של אדם.
לסיכום, אינטל, ענקית החומרה, מבינה כנראה שהמשמעות האמיתית בטכנולוגיה היא התוכנה המושלמת שמצויה בצורך אמיתי של משתמשים. בשנים האחרונות עובדת אינטל במרץ בלתי נלאה להדביק את הפער בלמידת התחום של חווית משתמש ויצירת חוויות בלתי נשכחות. אני כבר הופתעתי לטובה מהמאמץ המחקרי שהחברה עושה.