יום שני, 1 ביולי 2013

בחזרה לתקליטים: האריזה חשובה יותר מהתוכן




למי שלא הבין מה שקורה כאן:
חברת הקלטות רצתה שישמו לב אל הסינגלים שלהם יותר טוב, אז הם ארזו את המוזיקה באריזה מקורית יותר. כשבסטודיו פתחו את האריזה מצאו תקליט כתום וראו שהאריזה עצמה נפתחת להיות דמויית נגן תקליטים. סריקה של קוד הQR שנמצא על האריזה, הביאה להורדה של אפליקציה שהוכנה מראש עם המוזיקה של התקליט. אם מניחים את הכל במקומו, זה נראה כאילו התקליט מנגן ואתה יכול להזיז את המחט של הנגן כדי להחליף שיר.
למעשה מבחינה טכנולוגית הטלפון הוא האביזר היחיד שמכיל את המוזיקה, והשליטה היחידה שהתוכנה מאפשרת היא המעבר בין השירים השונים על-ידי הזזת המחט של נגן התקליטים. כך שמבחינת השקעה פיתוחית היא אינה גדולה במיוחד. 

הגאונות האמיתית כאן לדעתי היא באריזה ובמחשבה. לא בפיתוח. העובדה שהפיתוח הטכנולוגי כאן הוא קטן רק מוסיפה למוצר לדעתי, משום שזה הרבה יותר קשה מפיתוח טכנולוגיה מורכבת. הפרויקט הזה עמד ביעדיו ונתן חוויה כיפית למשתמשים שלו. פשוט טריק שיווקי מקסים.