יום שבת, 24 בנובמבר 2012

סיכום אי-כנס GameIS 2012


למי שעדיין לא קרא מספיק אחורה את הבלוג שלי (נו,נו,נו...), אי-כנס זהו כנס שתוכן הרצאות בו מועלה ומועבר על-ידי המשתתפים ביום הכנס עצמו. באים בבוקר, כותבים על הלוח מה רוצים לומר לעולם, ומדברים.

האטרקציה בכנס הזה היתה בלא ספק הגעתם המפתיעה של כ10 תלמידי תיכון שבח-מופת מתל אביב והמנהל שלהם. מסתבר שזהו בית ספר של מצטיינים במתימטיקה, שח-מט בקנה מידה עולמי. המנהל ציין בפנינו שבכוונתו לפתוח תוכנית ללימוד פיתוח משחקי מחשב בבית הספר ושהוא מחפש מתנדבים לשם כך.


ואלה ההרצאות שאהבתי (לפי סדר אקראי):


גיא אולמר הציג מנועי משחק שמאפשרים לשחקנים ליצור תוכן ושלבים חדשים:
Halo 4 Forge למשחקי FPS (משחקים מרובי משתתפים). 
Aurora Neverwinter nights למשחקי RPG. 
המנועים האלה מגיעים יחד עם המשחק כשקונים אותו. הם מורכבים מאד מבחינת האפשרויות שהם מציעים ומאפשרים לשחקן לשנות. וזה גם היופי שבמנועים אלה משום שהם מאפשרים לשחקן ליצור משחק חדש, לעיתים אפילו ממש שונה מהמקור.
לראייתי, מנועים כאלה יכולים לאפשר לאנשים שרוצים לפתח משחקים לבחון את עצמם ואולי גם לאפשר למורים לאתגר את התלמידים שלהם במשימות צוות כדי לפתח אצלם שיתוף פעולה/ אכפתיות ועוד כהנה וכהנה ערכים.

נעם גת הציג את התורה שעומדת מאחורי איזון דמויות במשחקי מכות, כמו street fighter. נעם היה אלוף אירופה במשחק Tekken 4 כבר בגיל 16! הרבה כבוד!

אני דיברתי בכנס על לקחים שלמדתי בעיצוב שלבים ובבנייתם. הראיתי שיטות כיצד ליצור משחק שישאיר את השחקן במעגל שהוא לא ירצה לצאת ממנו :)


לסיכום, ב19 בדצמבר 2012, מתקיים כנס סיום השנה של GameIS בו יוענקו פרסים למשחקים הישראליים הטובים ביותר  שנעשו השנה. אז אם עשיתם משחק השנה, הגישו אותו לתחרות!