יום שני, 11 באפריל 2011

ערכת פיתוח מציאות מועצמת לטלפונים ניידים


אחד הדברים שאני רוצה לעשות הוא לפתח אפליקציות אוגמנטד ריאליטי לניידים.
בבדיקות שערכתי אלה הSDK שמצאתי לשם כך. אני מתכוון לנסות להרכיב אפליקציה לאנדרואיד עם אחד מהם.

Android
AndAR - קוד פתוח. חינמי לאפליקציות שהן קוד פתוח בעצמן. בתשלום אם רוצים להרוויח מזה כסף.
QCAR  - כולל גם ממשק עם Unity . של חברת Qualcomm


iPhone
String - יכלול גם ממשק עם Unity ולא מצריך קוד לאפליקציה בסיסית. לא בחינם ועדיין לא עלה לאוויר (אפשר ליצור קשר עם החברה למקרים דחופים כדי לקבל את הSDK כבר עכשיו).
ArToolWorks v.4.4 - אינני מצליח למצוא הורדה של הקוד הזה. יתכן שהוא אינו בחינם.



עדכון (16 במאי, 2011):
אפשר לפתח בעזרת פלאש אפליקציות לאנדרואיד ולא צריך ללכת לגאבה בשביל זה (איזו הקלה...).
מה שצריך זה: תוסף AIR2.5 מיוחד לאנדרואיד, והSDK של android.
מסתבר שהתוספים האלה שוחררו על-ידי adobe לפני כמה חודשים בחינם וכעת הם לא. אבל הם קיימים בFlash cs5.5.
כדי להכניס את האפליקציה לandroid market צריך ליצור חשבון (ולשלם 25$), ואז אפשר להעלות אינסוף אפליקציות.


Lee Barimlow הגדול הכין סרטוני הסבר כיצד ליצור אפליקציות לאנדרואיד בעזרת פלאש (1) וכיצד לגשת למצלמה של המכשיר כדי להשתמש בה באפליקציות (2).


עדכון (14 ביוני 2011):
פיתחתי אפליקצית זיהוי פנים בפלאש CS5.5 והעליתי אותה לאנדרואיד שלי. אני מוכרח לציין שהמצלמה היא הגורם הבעייתי ביותר כרגע. אולי אפשר בקלות לייצר משחקים ואפליקציות מבוססי פלאש ללא מצלמה. אך ברגע שמכניסים שימוש במצלמה (שהוא די הכרחי במציאות מועצמת מכל סוג שהוא...) התוצאה די נוראית. מה גם שאין אפשרות אלא להשתמש רק במצלמה מסויימת ואי אפשר לבחור (אם יש למכשיר יותר ממצלמה אחת).
כך שככל הנראה צריך לעבור לגאבה בכל זאת.


עדכון (18 ביוני 2011):
מצאתי מצגת מעולה ושימושית בנוגע לשימוש בפונקציונליות שמציע האנדרואיד דרך הפלאש.



עדכון (25 ביוני 2011):
המדריך הטוב והברור ביותר שמצאתי שעוזר להתקין ערכת פיתוח לאנדרואיד בשפת Java (יחד עם Eclipse ולא מעט עזרים נוספים).


עדכון (26 ביוני 2011):
אחרי שניסיתי את הקוד של QCAR  (של חברת Qualcomm) והרצתי אותו על האנדרואיד, אני חייב לומר בלי כל ספק שאעזוב את הFlash בכל מה שקשור לאפליקציות AR ואעבור לJava.
הTracking פשוט טוב ברמה שלא ראיתי כמוה עד כה בפלאש. אפשר להשתמש בתמונות אמיתיות או במרקרים. אבל הדבר הטוב ביותר אולי זה שהמודל מחזיק מעמד גם בזמן תנועה של המצלמה או של המרקר, מחזיק כאשר הדף מתעקם, ומחזיק גם כשלא רואים את כל המרקר המודפס... כל בעיות אלה גורמות לFlarToolKit להתחרבש... 

עדכון (20 בנובמבר 2013):
העליתי קוד למשחק שכתבתי בפלאש לטלפון הנייד [קוד מלא להורדה , משחק עצמו]. גם הוא לא עובד בצורה טובה, למרות שהוא מאד (אבל מאד!) פשוט. אפשר לראות שהוא רק בbrowser ובdesktop בסדר גמור, אבל כשמריצים מהטלפון זה מתחיל להיות שגעון :(
המסקנה שלי היא שאפשר לבנות אפליקציות מבוססות מסכים בפלאש, אך לא משחקים. בשביל זה תפתחו בunity.

2 תגובות:

  1. It is nice blogs.

    thanks
    http://www.wallpaperblogs.blogspot.com/

    השבמחק
  2. אחד הפוסטים היותר מועילים שיצא לי להתקל בהם!
    גרמת לי להוריד ולשחק עם זה במשך שעות... :)

    השבמחק