יום שבת, 26 במרץ 2011

עיצוב משחקים מבוססי מרקרים

רבים מנסים היום להכנס לשוק פיתוח המשחקים מבוססי מציאות מועצמת (חפשו augmented reality games בyoutube).
אז אם גם לכם יש רעיון כזה, הנה כמה מכללי האצבע כשרוצים לפתח משחק מבוסס מרקרים.

- העקיבה אחרי מרקרים איטית. הטכנולוגיה הקיימת היום (זו החינמית לפחות) איננה עובדת מספיק מהר ויעיל כדי לעקוב אחר מרקר שנמצא בתנועה מתמדת. כדאי לחשוב על משחקים שהמרקרים שלהם נעים כמה שפחות וכמה שיותר לאט.
דוגמא טובה למשחקיות נחמדה כשהמרקר לא זז כלל (המשחקים מתחילים מדקה 3 בערך):


- העקיבה נעשית על הריבוע כולו. כדי לזהות את המרקר המצלמה צריכה לראות את כל הריבוע במלואו בטווח זוויות מסוים. התמונה האמיתית שהמצלמה רואה מטושטשת הרבה יותר ממה שנדמה ולכן יש הגבלה של זוויות.
דוגמא טובה למשחקיות מבוססת זוויות:


- תאורה מסויימת. המרקר צריך להיות מואר באור מסויים (לא חושך) בעוד שהמצלמה לא תסתנוור מאור חזק. 



בקרוב אעלה לכאן כמה משחקים שיצרתי לאחרונה. הנה פרומו: