יום חמישי, 18 במרץ 2010

מהי המציאות המועצמת או אוגמנטד ריאליטי (augmented reality)?

המציאות המועצמת (או באנגלית augmented reality) היא טכנולוגיה חדשה המאפשרת הלבשה של אובייקטים תלת מימדיים לתוך המציאות הקיימת. הסדרה "מסודרים" הציגה את הרעיון בצורה די ברורה, אבל רק לשם הבהרה.
את המציאות המועצמת אנחנו רואים על גבי מסך מחשב, אחרי שהולבשו הנתונים הנוספים. אך למעשה לא חייבים את המחשב עצמו משום שאפשר להשתמש באמצעים ניידים כמו טלפון סלולרי עם מסך גדול ועד מחשבי כף יד.
ה"טריק" שעליו מתבססת הטכנולוגיה הזו הוא בעצם זיהוי אוביקט מסוים המצולם במצלמת הוידאו, שעל בסיסו יוצרים 3 צירים (אורך, רוחב וגובה). ברגע שיש לנו שלושה צירים אפשר להוסיף בתוכם כל אוביקט תלת-מימדי אחר שנרצה.

למעשה יש שני כיוונים מרכזיים כרגע בעולם:
האחד, הוא בעזרת הMarker - שהוא ריבוע בצבעי שחור לבן שאותו מזהה תוכנה יעודית (אין צורך לשנות בה דבר, זה בא בצורה של מחלקות עזר). דבר זה מחייב הדפסה של המרקרים הנדרשים לכל אפליקציה, ואכן מעט מסרבל. היתרון הוא שהתוכנה בדרך כלל קטנה במשקלה.
הכיוון השני הוא בעזרת זיהוי תמונה בפני עצמה. בדומה לאופן שבו האפליקציה של פייסבוק מזהה פרצופים ומוסיפה להם תגיות שם באופן אוטומטי בהנחה שהם נמצאים בפייסבוק (אני מניח שכולכם מכירים אותה), באותו אופן ניתן לזהות תמונה בוידאו בזמן אמיתי. זו תהיה התוכנה השלטת בעתיד למרות שכרגע היא יחסית כבדה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה