יום ראשון, 28 ביולי 2013

10GUI, מסך המגע שלא הצליח





שני העקרונות המוצעים כאן הם:
1. מסך מגע כגודל המסך עצמו.
2. סידור החלונות ממויינים לפי האפליקציה ובמצב כזה שאפשר לגלול מביניהם.
3. כפתור הגדרות כללי, וכפתור תפריט לאפליקציה הנוכחית בה המשתמש נמצא כרגע.

חבל שזה לא הצליח. קונספט מעניין לדעתי.

יום שבת, 20 ביולי 2013

המיקרוגל המדבר: התחלה חדשה

באתר Hack-A-Day פורסם לאחרונה המיקרוגל הזה . הרעיון כולל: הפעלה באמצעות דיבור, הפעלה באמצעות אפליקציה בטלפון החכם, ואפילו שמירת אופן החימום של המוצרים במאגר מידע פנימי ושליפתו כאשר הבר-קוד של המוצר נקרא על-ידי הקורא שליד המיקרו.

חדי-העין הטכנולוגית יוכלו לראות שהמוצר הוא למעשה מערכת שניתנת בקלות להתאמה לכל מוצר אלקטרוני אחר בעולם. וזו הגדולה האמיתית של המוצר הזה לדעתי.

כל הכבוד מייק!

יום שני, 1 ביולי 2013

בחזרה לתקליטים: האריזה חשובה יותר מהתוכן




למי שלא הבין מה שקורה כאן:
חברת הקלטות רצתה שישמו לב אל הסינגלים שלהם יותר טוב, אז הם ארזו את המוזיקה באריזה מקורית יותר. כשבסטודיו פתחו את האריזה מצאו תקליט כתום וראו שהאריזה עצמה נפתחת להיות דמויית נגן תקליטים. סריקה של קוד הQR שנמצא על האריזה, הביאה להורדה של אפליקציה שהוכנה מראש עם המוזיקה של התקליט. אם מניחים את הכל במקומו, זה נראה כאילו התקליט מנגן ואתה יכול להזיז את המחט של הנגן כדי להחליף שיר.
למעשה מבחינה טכנולוגית הטלפון הוא האביזר היחיד שמכיל את המוזיקה, והשליטה היחידה שהתוכנה מאפשרת היא המעבר בין השירים השונים על-ידי הזזת המחט של נגן התקליטים. כך שמבחינת השקעה פיתוחית היא אינה גדולה במיוחד. 

הגאונות האמיתית כאן לדעתי היא באריזה ובמחשבה. לא בפיתוח. העובדה שהפיתוח הטכנולוגי כאן הוא קטן רק מוסיפה למוצר לדעתי, משום שזה הרבה יותר קשה מפיתוח טכנולוגיה מורכבת. הפרויקט הזה עמד ביעדיו ונתן חוויה כיפית למשתמשים שלו. פשוט טריק שיווקי מקסים.