יום חמישי, 28 במרץ 2013

קוד פתוח: משחק סוליטר בWPF וC#

אחד המשחקים המפורסמים בעולם הוא Solitaire של Windows.

לדייב קאר נמאס שלא מכניסים פיצ'רים במשחק, אז הוא החליט לפתח את זה בעצמו.
ולא רק זה, הוא שחרר את הקוד הזה בחינם לעולם הרחב!

הוא פיתח את המשחק בWPF ו#C. הוא כתב טוטוריאל שלם כדי להסביר על מבנה הקוד והמחלקות. לא בדקתי את הקוד בעצמי, אבל הכל פתוח וחינמי להורדה.

כל הכבוד דייב, ואני מזמין את כולם (לפחות אלה שיש להם עבודה טובה בחיים) לעשות מהלכים כאלה.

יום ראשון, 24 במרץ 2013

כיצד מלמדים שחקן לשחק במשחק שלך? הרצאה מפי המפתח של Plants vs Zombies

בכנס GDC האחרון הרצה ג'ורג' פאן, מפתח המשחק Plants vs Zombies, על איך לבנות טוטוריאל נכון למשחק שלך. כותרת ההרצאה, "איך גרמתי לאמא שלי להרוג זומבים", לא קשורה באופן ישיר לתוכנה האמיתי (ואני מאד אוהב את זה). כשמסתכלים על ראשי הפרקים של ההרצאה מתחילים להבין את מכרה הזהב של 55 הדקות של ההרצאה.

אז למרות שג'ורג' קצת התרגש ובלע מילים, אהבתי את הלקחים שלו ואני מצטרף כאן להמלצות הללו מנסיוני המועט. מי שמכיר אותי מהכובע השני שלי בעולם החינוך וההדרכה, יבין עוד למה אני אוהב את ההרצאה הזו. הלקחים המדוברים בהרצאה זו רלוונטים גם לעולם הלמידה וההוראה. 

ג'ורג' מתייחס לקהל שחקניו בשני סוגים עקריים: הגיימרים ה"כבדים" שמשקיעים שעות משחק רבות, ואלה החדשים לטכנולוגיה הזו ולמשחק הזה. הוא רוצה לבנות ממשק שיאפשר לשני סוגי השחקנים הללו להנות וללמוד לשחק בלי לפגוע בחוויה של אף אחד מהם.

תקציר הלקחים: למד את השחקן שלך בלי שהוא יבין שהוא לומד ותוך כדי התנסות בפועל (משחק במקרה שלנו).
הלקחים בהרחבה:

  1. ערבב את הלימוד לתוך המשחק. אל תשתמש במילה טוטוריאל / הסבר / לימוד. אל תראה לשחקנים שהם לומדים משום שלמרות שזה כיף ללמוד, אנשים לא אוהבים לדעת שהם לומדים.
  2. תן לשחקנים להתנסות בפועל מאשר לקרא על מה הם עתידים לעשות...
  3. פרוס את תהליך הלימוד של מנגנון המשחקיות על פני כמה שיותר שלבי משחק. חלק את הלימוד ל"שיעורים". פרוס את ה"שיעורים" הללו על-פני כמה שלבים. למד את השחקן רק מה שהוא צריך לדעת ל"שיעור" הנוכחי. לדוגמא:
    1. אל תאפשר לשחקן לקנות שיפורים בחנות לפני שלב מסוים.
    2. תן לשחקן לשחק עם הצעצועים שלו לפני שאתה מציג לו חדשים.
  4. צור מצב שבו השחקן עושה משהו פעם אחת. הוא ילמד מזה לבד. 
  5. השתמש בפחות מילים. מקסימום 8 מילים ומקסימום משפט אחד. שבור את ההנחיות שלך לפי החוק הזה.
  6. השתמש בהודעות לא-בולטות. אל תשבור את הflow שהשחקן נמצא בו עם הודעות לא הכרחיות.
  7. השתמש בהודעות תלויות-מצב כדי לסייע לשחקן להגיע לידע מסוים. רק אם השחקן לא מצליח להגיע לסיטואציה המסויימת, תציג לו הודעה שתעזור לו בכך (אם הצליח לבד, אל תציג לו את ההודעה). אחרי 30 דקות משחק, הרבה יותר כיף לגלות דברים לבד בלי עזרה (כך שצריך להשקיע מאמץ בדקות אלה, אחר כך השחקן רוצה "לבד").
  8. אל תיצור רעש מיותר.
  9. השתמש בויזואל ללימוד. הסבר מה דברים עושים בעזרת הצורה וההתנהגות שלהם. אם אי אפשר להסביר משהו בעזרת מראהו, הוא חייב להסביר עצמו אחרי הפעם הראשונה שהוא פעל.
  10. השתמש במה ששחקנים כבר יודעים. לדוגמא:
    1. כסף קונה דברים. יהלומים שווים יותר מכסף.
    2. שמש עוזרת לצמחים לגדול.
    3. זומבים הולכים לאט.
    4. מתכת חזקה יותר מפלסטיק.
ממליץ לצפות בהרצאה המלאה כדי ללמוד את הלקחים בעזרת הדוגמאות מהמשחק עצמו.

יום שישי, 15 במרץ 2013

המשחק האגדי Dune 2: עכשיו בחינם ברשת!

למי שלא מכיר, Dune 2 הוא משחק המחשב שפרץ את הדרך להווצרותו של ז'אנר משחקי האסטרטגיה.
ז'אנר זה הביא ליצירתם של Command n Conquer, Warcraft, Starcraft ועוד רבים וטובים.

היום גיליתי שאפשר לשחקו בחינם ברשת!

Runner2: לשחק עם מוזיקה


+Barak Segal הראה לי את המשחק Runner2 לאחרונה.
שימו לב לאפקטים המוזיקליים העדינים שיוצרות הפעולות הבסיסיות מאד של השחקן: קפיצה, נגיעה באובייקטים ומעבר מכשול מוצלח. 
הדמות תמיד רצה, מה שמקביל לניגון שיר הרקע ומאפשר את הסנכרון בין האפקטים לבין הביצועים.

יש עוד כמה משחקים שמשתמשים בטכניקה הזו, אבל יש כאן ביצוע יפה מאד.

יום רביעי, 13 במרץ 2013

Microsoft מממנת לכם את הרעיון לאפליקציה החדשה!

מיקרוסופט ישראל פותחת את שעריה ומאפשרת לכם להציע רעיונות לאפליקציות חדשות מבוססות Metro (סליחה, Modern) ואפילו מוכנה לתת לצוות שלכם הכשרה יעודית עבור המוצר הספיציפי.


יום ראשון, 10 במרץ 2013

Makers faire 2013: בפסח הקרוב נפגשים במוזיאון המדע בירושלים


חברת עומק אינטראקטיב תציג בתערוכה הזו את אחת האפליקציות שבנתה לאחרונה ביומה הראשון של התערוכה.
כולכם מוזמנים!

התערוכה מצויינת לילדים: המון הפעלות והרבה מה לעשות.

יום שישי, 1 במרץ 2013

חברת אדובי מחלקת בחינם את כל התוכנות מגרסת CS2

חברת Adobe הודיעה לאחרונה שהיא משחררת בחינם את כל התוכנות שבגרסת CS2: פוטושופ, in-design, illustrator, after effects, premiere, ועוד. 
CS2 היא הגרסה הטובה הראשונה (לדעתי) של המוצרים האלה מבחינת שימושיות ופיצ'רים שנכנסו למוצרים השונים. כך שמבחינה זו מדובר במשהו טוב לעולם. 

אדובי טוענת כי המוצרים הללו לא עובדים טוב עם המחשבים הקיימים היום ואינה ממליצה להשתמש בהם יותר. לכן המלצתי זו הינה בגדר אחריותכם :)