יום ראשון, 27 בינואר 2013

יונדאי מציגה עקיבה אחרי מבט הנהג במטרה למנוע תאונות


עדיין נוכל לשלוט על הרדיו בעזרת כפתור שנמצא על ההגה; נוכל לקבוע יעד נסיעה לGPS בעזרת פקודות קוליות; מחוות יד ישלטו באי-אילו פונקציות נוספות.

בגלל שאני מתעסק עם הגדרות gestures כאלה בעבודתי היומיומית, אני מוצא את הפתרון הזה כנוראי, מפאת אי הנוחות הברורה שלו, והעובדה שהעקיבה שהם מציגים פשוט לא עובדת... נראה שהמדגים נאלץ לנופף ידיו מספר פעמים כדי שמשהו יעבוד (וכל זה תוך כדי שהוא טוען שהדברים נעשים בזמן נהיגה...).

אבל הדבר היפה לדעתי שמוצג בסרטון, הוא הרעיון של עקיבה אחרי מבט הנהג במטרה למנוע תאונות ולשמור על הבטיחות. כיוון המבט מנותח על-ידי מערכת עקיבת פנים, וכאשר פני הנהג שמוטות מטה ליותר משתי שניות נשמע צפצוף חד וצורם שנועד להעיר את הנהג מתרדמתו. אני מוצא את הפידבק הזה כמצוין מכיוון שאין הנהג צריך לשנות דבר בהתנהגותו הנוכחית כדי להפעיל את המנגנון או כדי לכוון אותו. הדבר פשוט עובד ועובד נכון.

אז שתהיה לכולנו נסיעה בטוחה אל העתיד.

יום רביעי, 23 בינואר 2013

Omek הציגה בCES 2013 עקיבה אחרי ידיים - סקירת שוק


דמיינו לכם את הסיטואציה: אתם קוראים משהו שאתם אוהבים ברשת ורוצים לשתף את זה ברשתות החברתיות. אז אתם יוצרים מהיד שלכם צורה של Thumbs-Up (כמו הLIKE) והדבר קורה אוטומטית ברקע, ואתם יכולים להמשיך לקרוא. או אולי אתם רוצים להגדיל קטע בדף שקטן לכם מידי, אז אתם עושים את תנועת הZoom המוכרת ממסכי המגע (עם שתי ידיים או יד אחת, לפי מה שנוח לכם) והעמוד יגדל בדיוק במקום בו רציתם. או אולי כדי לצאת מאפליקציה מסוימת או למחוק קובץ שכתבתם תעשו תנועה של קיפול נייר וזריקה לפח...

אלו רק כמה דוגמאות פשוטות של חזון השימוש במחוות ידיים באופן טבעי במהלך העבודה היומיומית שלנו מול המחשב הביתי. המשיכו לקרוא להשוואה מעניינת בין הטכנולוגיות השונות המאפשרות סוג כזה של אינטראקציה עם המחשב.

יום שישי, 18 בינואר 2013

פיתוח לWeb באופן דומה לעבודה עם ויזואל סטודיו



+Ron Segal הפנה אותי לאחרונה ל phpStorm, שהיא תוכנת IDE לכל הנוגע לפיתוח לWeb. היא מאפשרת עבודה נוחה מאד עם קבצים מכל הסוגים הרלוונטים לרשת: html, css, javascript, xml, php וכו'.

הפלוס הענק שלה מבחינתי הוא שהיא מציגה את כל הפקודות האפשריות לכתיבה בכל רגע לפי הקונטקסט. זוהי אופציה מוכרת מאד מתוכנות IDE בשפות אחרות, כמו visual studio או flashDevelop. עד היום לא ראיתי את זה בHTML.

יתרון נוסף הוא הדגש על התאמה לbrowser השונים של הקוד.

יתרון שלישי עצום הוא שיחד עם Zend Server ניתן להריץ קוד שרת (PHP או ASP) במחשב, ללא התקנות מיוחדות.

עד היום עבדתי עם Wamp Server שסיפק את הסחורה בזמן העבודה שלי עם wordpress. אבל הקשר המיוחד שבין zend ל phpStorm הפיל את הפור.


יום חמישי, 17 בינואר 2013

Cubelets, הדרך המגניבה להרכיב רובוטים!



בחודשים האחרונים יש פיצוץ של פרויקטים הנוגעים לתחום הרובוטיקה ויצירת רובוטים בקלות. השבוע גיליתי את הפרויקט EZ-Robot, שיצר את Wall-E. הגדולה בפרויקט היא דוקא האופן שבו כותבים את התוכנה המפעילה את הרובוט, וזה בצורת what you see is what you get בממשק web-based (למעשה מוצעת גם אפשרות לכתוב קוד ממש, כך שזה פונה לכל הקהלים).

+Lior Rosenspitz שלח לי היום לינק לסרטון של אריק שוויקרדט על הקוביות הרובוטיות האלה של modular robotics. הקוביות מכילות למעשה חיישנים או פעולות או יחידות חישוב. לכל קוביה יש את התפקוד שלה. חבר אותן יחד, ויצרת רובוט הפועל מיד! ממש כמו Lego בזמן אמת.
כל קוביה היא למעשה מחשב קטן בפני עצמו ויש כ25 סוגי קוביות. החברה מזמינה את המשתמשים להציע סוגים חדשים של קוביות שהיו רוצים לראות.


יום שבת, 12 בינואר 2013

מבית המעבדה לאינטראקציה: מתכונים להכנת מטאטא מהלך, חולצה מחבקת ונר שנדלק בנשיפה




כתבה מקסימה שפורסמה בכלכליסט מציגה שלושה פרויקטים שאפשר לעשות בעצמכם בבית בעזרת כמה חוטי חשמל וחפצים ישנים.

המעבדה לאינטראקציה בחולון היא אחד המקומות ששינו לי את החיים וגעגוע לחוטי חשמל מציף אותי כשאני רואה את הסרטונים האלה...

אבל גם ללא הרגשנות (...) , הנה כמה דברים שאפשר לעשות עם הילדים בשבת קריר בתוך הבית!

יום רביעי, 9 בינואר 2013

צמחים שמשקים את עצמם: take II

בהמשך לפוסט קודם על "צמחים שיודעים לשתות לבד", הנה עוד שני פרויקטים שפורסמו השנה.

הראשון, Plant Link:
הצמח יכול להפעיל ממטרות בדיוק לפי צרכיו או להודיע לאנדרואיד שלך על מצבו. 





והשני, Flower Power מאת חברת Parrot שמוצג כעת לראשונה בCES 2013.
הצמח יודיע לאנדרואיד שלך כשהוא צריך מים/ שמש/ צל.





יום שישי, 4 בינואר 2013

יום חמישי, 3 בינואר 2013

תחרות עיצוב מוצר המשלב זיהוי פנים, דיבור ומחוות מטעם אינטל

הטכנולוגיות הללו מותקנות על מחשבים חדשים שאינטל מתכוונת להוציא לשוק בשנים הקרובות, ומשם הבאז מתחיל.
הפרס נאמד בכ1 מיליון דולר למוצר הזוכה.

ניתן להגיש מוצר באחת או יותר מארבע קטגוריות מרכזיות: 
ממשק משתמש חדשני , שיפור התפוקה , מערכת מרובת חיישנים , משחק מרובה חושים.

ההרשמה חינם. אם רוצים להשתמש בטכנולוגיה של מחוות יד או זיהוי פנים צריך לקנות את המצלמה הרלוונטית. 

בהצלחה!


יום רביעי, 2 בינואר 2013

IsraHCI, הכנס האקדמי הראשון בישראל לממשק אדם-מכונה

ב15 בינואר 2013 מתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה הכנס הראשון תחת הנושא של ממשק אדם-מכונה (human computer interaction), בשם israHCI.

מובילי הארגון מגיעים מכל האוניברסיטאות המובילות בארץ ונמצאים ביניהם גם אנשים עם עבר עשיר בעשייה ולא רק כתיבה מחקרית. לא מעט מהם אני מכיר גם באופן אישי (וגם הם אותי...) ואני יכול לומר בלב שלם שזהו ארגון רציני המורכב מאנשים רציניים.

חברת עומק הולכת להציג בכנס את המוצר והטכנולוגיה הבאה שלנו: זיהוי תנועות (gestures) ידיים ואצבעות בזמן ישיבה קרובה מול המחשב האישי ומנעד רחב של ממשקי שליטה ואפליקציות המבוססות על הטכנולוגיה הזו.

אני מזמין אתכם להגיע לאחד הכנסים הרציניים שנעשו בארץ בתחום חווית משתמש, ממשק משתמש, עיצוב אינטראקציה, עבודה עם חיישנים, וכו'.

יום שלישי, 1 בינואר 2013

פרויקט הפונטים החינמיים של גוגל


חברים אמרו לי שהמאגר קיים כבר כשנה והוא עובד בצורה טובה מאד.
יש בו עכשיו כבר מעל ל600 פונטים. ההוספה וההורדה ממנו חופשית.

שני יתרונות גדולים למאגר. אפשר להוריד ממנו ולעבוד איתו בצורה רגילה.
אבל לאלה מכם שמתכננים לבנות אתר באינטרנט עם אחד או יותר מהפונטים האלה, ניתן ליצור אריזה (package) של הפונטים שאתם רוצים ולטעון אותם ישירות מהשרתים של גוגל ללא העלתם לאתר שלכם.

+Eran Ayalon התנסה ואמר שהטעינה דרך השרתים שלהם יותר מהירה מהורדה של הפונטים לשרת שלכם.

שיהיה בהצלחה וכל הכבוד לgoogle!