יום חמישי, 24 במאי 2012

wifi charge, טעינה אלחוטית של מכשירים חשמליים

חברה ישראלית הודיעה על טכנולוגיה המאפשרת טעינה אלחוטית של מכשירי חשמל.
לטכנולוגיה כזו יכולה להיות השפעה רבה לטובה על חווית המשתמש, שכן הצורך והדאגה לטעון את המכשירים החשמליים יש בו הרבה הגבלות על המשתמש ועל התוכנה עצמה.

Leap, עקיבה אחרי אצבעות

כשנתיים אחרי שמצלמת הקינקט יצאה לשוק, וכשש שנים אחרי שהטכנולוגיה הזו נבראה במעבדות ישראליות, חברת Leap Motion מציגה לראווה מצלמת עומק חדשה שככל הנראה מסוגלת לעקוב אחרי האצבעות. רמת השליטה והיציבות המוצגת בסרטי הוידאו שלהם היא ממש טובה.
המצלמה עולה 70$ וישנו טופס בקשה לתוכנה (SDK) באתר שלהם.

עדכון ב10 ליוני, 2012:
סרטון חדש:

עדכון 28 לינואר, 2013:
מספר מפתחים שהתנסו עם הגרסה הראשונה של הSDK מדווחים על הבדלים משמעותיים בין מה שרואים בסרטונים לבין הקיים בפועל. אלכס אלגרו, שהתנסה עם החיישן של LEAP וכותב תגובה מאוכזבת ומפורטת מאד על החסרונות הבולטים:
- העקיבה מתבלבלת בין האצבעות השונות;
- עקיבה אחרי יותר משלוש אצבעות יוצרת בעיות ביצועים;
- ישנה בעיה להבדיל בין אצבעות מחוברת יחד;
- מרחב עבודה צר מאד (כ60 ס"מ) מימין ומשמאל לחיישן;

יום שישי, 11 במאי 2012

Touche: טכנולוגיה מבוססת מגע שמזהה מחוות ידיים

חברת דיסני תמכה בפיתוח טכנולוגיה שמאפשרת זיהוי מחוות של כף יד ואצבעות בסוגים שונים של סביבות: מתחת למים, מול המחשב, ללא מכשיר טכנולוגי בכלל.

החלק המדהים בטכנולוגיה הזו הוא דוקא החזון שלה, כפי שאפשר לראות לקראת סופו. אתה נכנס לסלון בכוונה לראות טלוויזיה, והיא נדלקת אוטומטית ברגע שאתה מתיישב על הספה. האור בסלון יחשיך כשאתה משתרע על הספה אחרי שבחרת את הסרט שאתה רוצה לראות, וכו'.
הדברים האלה ניתנים לביצוע באופן חלקי בעזרת טכנולוגיות אחרות, כמו חיישני תנועה ועומק. זו הסיבה שהטכנולוגיה הזו מעניינת אותי כל כך, משום שיש כאן משהו שיכול להעשיר את החוויה של המשתמש.

יום ראשון, 6 במאי 2012

יום רביעי, 2 במאי 2012

the return of the Pazel: Ravensburger

פרויקט augmented reality שבוצע בעזרת הSDK של חברת Metaio.
חוויה מעניינת המעשירה את הרכבת הפאזל.
כל הכבוד.