יום רביעי, 29 בפברואר 2012

Dragon של חברת Nuance, יזהה במדויק את הדיבור שלך (לפחות באנגלית)


הדגמה של אחת הטכנולוגיות הכי מבוקשות בעת האחרונה, זיהוי דיבור. התוכנה Dragon לא תדבר איתך ולא תבין את מה שאתה אולי מתכוון, אבל היא תכתוב בכתבן (או בWord) בדיוק את מה שאתה אומר ולא משהו קצת אחר...

נקווה שבעתיד הטכנולוגיה גם תהיה מסוגלת להבין אותך עוד צעד אחד קדימה. אם אני עכשיו מכניס נתונים על פגישה, אז שהתוכנה תצפה לקבל נתונים על זמן, מקום, תוכן, השארת תזכורת. אולי אפילו תשאל אותי לגבי הנתונים הללו. אחר כך שהתוכנה תכניס את הנתונים הללו באופן אוטומטי למקום הרלוונטי ביומנים שלי. באופן כללי נדרש כאן ממשק מבוסס שיחה ולא רק זיהוי מילים מדוייקות.

עד אז, הייתי מתקין את התוכנה הזו במחשב וכותב בעזרתה מסמכים.

יום שני, 27 בפברואר 2012

סנוב, סקייטבורד שנשלט על ידי חשיבה כבר ניסית?



לדעתי, חשיבה מוחית זה ההייפ החדש עבור חוויית משתמש. שליטה מוחית כשמה כן היא- טלקנזיס ברמה נמוכה עבור שליטה בינארית על אמצעים טכנולוגיים. במילים פשוטות, אתה חושב- המחשב מבצע. פעולות פשוטות בינאריות (On - Off) יכולות להקלט על ידי "קשת" שהמשתמש חובש על הראש ולתפעל מכשירים שונים באמצעותם. מי שגדל על סרטי "בחזרה לעתיד" יכול לדמיין את הקסדה שדוק בראון חובש בפגישתו הראשונה עם מרטי מקפליי בשנת 1955, רק בהרבה יותר קטן...
בדוגמא שהסרטון מציג, המשתמש חושב על המילה "קדימה", ה"קשת" קולטת את האותות החשמליים שהמוח מפיק בחשיבה על המילה, ומעביר אותם לממשק דיגיטלי, שבתורו מזיז את הסקייטבורד קדימה. אם אתם שואלים אותי, נשמע לי מאוד מפחיד לעלות על הסקייטבורד הזה, שלא לדבר על מה יקרה אם אני אחשוב על המילה "שיט" לפני נפילה...

חבר'ה- אפשר להרגע. הטכנולוגיה כיום עדיין בחיתוליה, ויקחו עוד כמה (עשרות) שנים עד שנוכל להכתיב למחשב בלוגים שלמים על ידי חשיבה עליהם. אך בשביל גימיק נחמד, כבר כיום אפשר לרכוש מספר משחקים לילדים שפועלים על ידי שליטה מוחית, כמו המשחק Mind Flex המוצג בסרטון הבא, בו המטרה היא להעביר כדור דרך מסלול מכשולים אך ורק על ידי חשיבה:

יום שבת, 25 בפברואר 2012

סיכום (ביניים) של תערוכת משחקי מחשב 2012 בשנקר מאת ליאור רוזנשפיץ


ביום רביעי האחרון הוצגה בשנקר תערוכה שונה מהרגיל, תערוכת של משחקים שנעשו כאן בישראל ע"י הבוגרים הטריים של המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים בשנקר (גילוי נאות, הכותב הוא בין הבוגרים).

בשונה מהתערוכות שנערכו עד כה, הפעם הערב כולו הוקדש רק לבוגרי המסלול, ושולב עם חלוקת תעודות גמר (מתי בארץ ישכילו לפתח את זה לתואר שלם?!). במהלך הערב הבוגרים העבירו פרזנטציות קצרות והדגמות על משחקי הגמר שלהם, ומיד לאחר מכן נפתח חלל התערוכה בו הקהל יכל לשחק בכל המשחקים שהם פיתחו (כולל משחקים נוספים שנעשו תוך כדי הלימודים).
משחקים בולטים שהוצגו הם "PLIF", הוא משחק פלטפורמה על ארנבון שמסוגל להפוך את הגרביטציה על פיה, ועל השחקן לתכנן את זמני ההיפוך בשביל לעזור לארנב להשיג את כל הגזרים. משחק בולט נוסף הוא "Monkey Magnet", משחק אייפון פיסיקלי על מסעותיו של קוף ונסיונותיו לאסוף את הבננות במסע עמוס מכשולים , מיסטיקה ושדות מגנטיים נשכחים מהעבר. למרות שניכר היה לראות כי רבים מהם מכוונים אל שוק הפייסבוק והסמארטפונים (הגיוני כי בארץ רוב התעשיה בארץ עוסקת בפרויקטים בסדר גודל דומה), היו גם שהציגו משחקים שאפתנים יותר, ביניהם משחק פנטזיה מהפנט בסגנון של D&D, אך הפרויקט השאפתני ביותר היה ללא ספק "חצאית דמעות", משחק פעולה מגוף ראשון (FPS, כמו דום) שהוא פארודיה על צה"ל והג'ובניקים, כאשר לילה אחד משתלטים טרוריסטים של החיזבאללה על מחנה הקריה בת"א ומפתיעים משק"ית ת"ש בזמן המקלחת וגונבים לה את השרוך (וגם את הבגדים, יש לציין). בתגובה המש"קית יוצאת למסע נקמה מטורף ומחסלת את כל הטרוריסטים רק בשביל להשיב את השרוך שלה.




כל המשחקים יהיו זמינים בקרוב באתר "נענע10" וגם בפייסבוק ואפסטור.
התערוכה תמשך גם בימים א'-ג' בין השעות 18:00-20:00, ידע עם 8, שנקר (הגלריה בקומת קרקע). מומלץ להספיק להגיע!


תודה לליאור והרבה הצלחה בהמשך הדרך. אני אגיע לתערוכה ביום שלישי בשעה 18:00.
שחר

יום שלישי, 21 בפברואר 2012

מציאות מועצמת בטלפונים ניידים: vuforia של חברת Qualcomm


בפוסט הזה ציינתי שניסיתי את הטכנולוגיה של Qualcomm ונוכחתי בעוצמתה לעומת הפלאש.

לפניכם תקציר של המדריך המלא (והמצוין) להתקנה ופבלוש של אפליקצית זיהוי מרקרים במכשיר הנייד שלך. במידה ולא הצליח לפי התקציר, פנו למדריך המלא:
תהליך זה נחוץ רק למפתחים בשפת גאבה (Java). מפתחי Unity יכולים לקצר תהליכים (ראו בהמשך).

1. הורדות רלוונטיות (להתקין אחת אחרי השנייה לפי הסדר):
א. JDK
ב. Eclipse IDE.
את תוכן הZIP להכניס לספרייה ב-C:\Program Files\Eclipse
ג. Android SDK.
הוסף את השורות האלה ל path של windows (אם אינך יודע איך הסתכל בדף הרלוונטי על Android SDK במדריך)
;C:\Development\Android\android-sdk-windows\tools\;C:\Development\Android\android-sdk-windows\platform-tools\
ד. ADT.
מתוך הEclipse בחר Help-->Install new software והכנס את הלינק
 https://dl-ssl.google.com/android/eclipse/
ה. Android Platform SDK support.
מתוך הEclipse בחר Window-->Android Sdk and AVD Manager. סמן את האייטמים הבאים להורדה:
Documentation for Android SDK, API 13, revision 1
SDK Platform Android 2.1, API 7, revision 3
Samples for SDK API 8, revision 1 (optional)
Google USB Driver package, revision 4
לחץ Install וקבל את ההסכמים.
ו. CYGWIN
ז. Android NDK.
התקן את זה כאן: C:\Development\Android\android-ndk-r6\ והוסף את זה לpath של windows.


2. הורדה של QCAR SDK
א. QCAR.
ב. בEclipse לך לWindow-->Preferences-->Java-->Build path-->Classpath Variables
צור משתנה חדש בשם QCAR_SDK_ROOT עם הערך C:/Development/Android/qcar-android-xx-yy-zz כאשר xx-yy-zz הם המספר גרסה בהתקנה שלך.
ג. חבר את הטלפון למחשב בעזרת כבל USB. אם אין דרייבר (והטלפון לא מזוהה במחשב) הסתכל במדריך לעזרה נוספת.

3. הרצה ראשונה
א. יבא פרויקט מדף הדוגמאות (ארבע אפשרויות).
ב. נסה להריץ אותו (לקמפל). הטלפון אמור להתחיל להריץ את האפליקציה (והיא גם תותקן עליו לשימוש חוזר ללא חיבור ישיר עם המחשב).


יום שישי, 17 בפברואר 2012

להרגיש שאתה נוגע בטכנולוגיה שאין בה אף מכשיר



באתר KinectHacks פורסם וידאו של מוצר שמאפשר הצצה לתוך גוף האדם בזמן אמת. מעבר לזה שמשתמשים במוצר הזה בהכשרת רופאים חדשים (שזה עניין מגניב בפני עצמו), הרעיון המעניין במוצר הזה הוא יצירת תחושת המגע בטכנולוגיה שאין בה מגע כלל...

כל הכבוד על הרעיון, על הביצוע, על המוצר והכוונות הטובות.
:)

ותודה רבה לחבר בעבודה ששלח לי את הסרטון!

יום רביעי, 15 בפברואר 2012

Omek Interactive בחדשות

עומק, פריימסנס, Soft Kinectic, Oblong וקינקט לWindows הם חמשת החברות המובילות את השוק בעולם הGestures, כך נקבע בכתבה באתר TechRadar

סקירה מעמיקה על Omek ועסקאותיה המובילות בשוק אפשר למצוא באתר HandsOff.

יום שני, 13 בפברואר 2012

המרוץ לארנונה, משחק Quest ישראלי חדש


משחק ישראלי חדש בשם "המרוץ לארנונה" עלה לאוויר (או לפחות קיבל אתר משלו).

כל הכבוד ליוצרים: אלון סימון ואלון רובין, אנימטורים שמושפעים ממשחקי הקווסט שהיו נפוצים בעבר, והיו רוצים להיות מורים אלמלא עבדו באנימציה.

כתבה באתר Games.co.il

יום שבת, 11 בפברואר 2012

Go Arc, יוזמה ישראלית ליצירת משחקי מבוססים "חפש את המטמון"



חברה ישראלית חדשה בשם Go-Arc שיצרה ממשק עריכת תוכן לאפליקציות במציאות מועצמת 2D מבוססת מיקום (GPS). עורך התוכן יכול להכניס תוכן 2D: טקסט, תמונות ווידאו, למיקומי GPS מוגדרים מראש. בעזרת המערכת אפשר ליצור משחקים בסגנון "חפש את המטמון" ועוד.

החברה מתכננת להוציא לאור ממשק עריכת תוכן בשימוש חופשי לאתר, אז המתינו בסבלנות!
החברה מעידה על המוצר שלה כאפשרות לקירוב לבבות בתוך ארגון/ משפחה/ קבוצות חברים.

שיהיה הרבה בהצלחה.

יום שלישי, 7 בפברואר 2012

טיפ קטן, והפעם- הגדרת HitArea שונה לאובייקט


כאשר רוצים להגדיר לאובייקט איזור בלתי נראה ש"ירגיש" נכנסים אליו, אפשר לעשות זאת על-ידי שימוש במשתנה hitArea של המחלקה Sprite.
שימוש אפשרי הוא כאשר רוצים שתפריט יפתח, כמו בדוגמה הזו.

יום שני, 6 בפברואר 2012

Evi vs Siri, הקרב על זיהוי דיבור בטלפונים החכמים



באתר iProgrammer פורסמה כתבה על פריצת התוכנה Evi, שהיא המקבילה של אנדרואיד לSiri, שתיהן יכולות לזהות דיבור ומשפטים במבנה תחבירי מלא. כביכול, הן יכולות לנהל שיחה מלאה. התוכנות הללו מסמנות את תחילת עידן הזיהוי הקולי וממשק המשתמש המבוסס על דיבור.



ניסיתי את Evi וזה לא כל כך מושלם עדיין. מרשים טכנולוגית, אבל לא מושלם מבחינת החוויה של המשתמש המצוי. לא באמת מזהה משפטים מלאים ולא סלנג ולא מבטא.