יום שבת, 26 בנובמבר 2011

אנשים לעקוב אחריהם, והפעם - טימוקו, סטארטאפ ישראלי שעוסק בשיקום בעזרת מציאות מועצמת


חברת טימוקו (Timocco) הישראלית היא סטארטאפ של שניים: שרית טרסר, מרפאה בעיסוק שחברה לשי יגור המפתח הראשי. הם יצרו סביבה שכוללת מספר משחקים שמשתמשים בטכנולוגית augmented reality. הסרטון מדגים חלק מהם.
הנקודה היפה פה היא שהמשתמש (ההורה או המורה) יכול להתאים ולשנות את רמת המשחק והאתגר ולהתאים אותו אל הילד.

שיקום הוא בלי ספק אחד התחומים שהטכנולוגיה הזו יכולה לסייע בו וכל הכבוד לטימוקו שזיהו את הפוטנציאל הזה. מאחל המון הצלחה.

איך עשו את זה? המשך לקרוא.

יום שישי, 25 בנובמבר 2011

Total Immersion השיקה סטודיו חינמי לעריכת אפליקציות אוגמנטד ריאליטי

זו לא הפעם הראשונה שאני מדבר על חברת Total Immersion. אהבתי אותם כבר מההתחלה (בערך משנת 2007 ראינו אותם בTED).
לפני כמה שבועות השיקה החברה את D'Fusion שהיא תוכנה לעריכת אפליקציות במציאות מועצמת. המהלך היה כנראה צפוי לאחר הלחץ שהפעילה חברת Qualcomm אחרי שהשיקה גם היא את הSDK שלה בחינם.

בכל מקרה, הורדתי את הסטודיו. ניסיתי לתפעל אותו אבל ללא הצלחה. רק לאחר שעקבתי צעד אחר צעד אחרי הtutorial המצוין שלהם הצלחתי להרכיב אפליקציה שעובדת ולא מקריסה לי את התוכנה. יש שלבים מאד ברורים שחייבים להעשות כדי שהדברים יצאו כמו שצריך.

אז הנה לכם כמה תוצאות מהטוטוריאל הבסיסי. עכשיו אפשר להתחיל לפתח !
למי שרוצה, צירפתי גם את הקבצים של האפליקציה הבסיסית להורדה בהמשך.

חלק 1: הדגמת העקיבה אחר תמונה דו-מימדית


חלק 2: מודל תלת מימדי עם אנימציה מונח על התמונה הדו-מימדית



עדכון 22-12-2011:
גיליתי שחודש אחרי יצירת פרויקט הוא ננעל ואי אפשר לעשות deploy נוסף לשום חומרה. מה שהופך את הSDK הזה ללא חינמי כמו זה של Qualcomm.
יחד עם זה גיליתי שיש באתר מאגר דוגמאות עצום ומתעצם שכולל זיהוי פנים ועקיבה אחר חפצים אמיתיים (לא טוב כל כך אבל לQualcomm אין כזה). כלומר, מי שקונה רישיון לתוכנה, תהיה לו גישה לסוגים שונים של עקיבה בו זמנית באפליקציה אחת.

יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

Tutorials וקוד פתוח בחינם בפלאש

האתר Flash Kit מאפשר להוריד, ללמוד ולקרוא הסברים וקוד פתוח בחינם.
אנשים מעלים לשם לא מעט דברים שימושיים מאד ומסבירים כיצד זה נבנה.

ועוד דבר, למי שרוצה לכתוב tutorial משלו:
כאן אפשר להעלות תוכן, וכאן יש כמה הסברים שחשוב לדעת על אופן הכתיבה של ה HTML.

יום שבת, 19 בנובמבר 2011

קוד פתוח, והפעם- כיצד להפוך תמונה לכזו עם רקע שקוף?



אם נתקלתם אי פעם במצב שבו יש לכם תמונה בשחור לבן שאתם רוצים להפוך את הרקע שלה לשקוף, ואולי גם לבדוק האם אובייקט אחר מתנגש בשארית שנותרה מהתמונה הזו - אז הנה הקוד בשבילכם.
הקוד מתעסק עם BitmapData.
אני השתמשתי בו למשחק שבקרוב אפרסם.

הנה כל הקבצים להורדה: BitmapDataTools.

יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

אנשים לעקוב אחריהם, והפעם- Success Labs

Success Labs הם קבוצה מצחיקה של חבר'ה שעושים דברים נחמדים ודי מורכבים. לא בטוח אם הם שימושיים עדיין (הפרויקט המרכזי שפיתחו לאחרונה הוא מנוע של זיהוי תמונה לiPhone), אבל מה שמגניב הוא שהם צוות מתפתח ולומד.
שיהיה להם בהצלחה.

יום שני, 14 בנובמבר 2011

לחשוב על רעיון. לאסוף כסף. ליישם אותו.

 http://www.kickstarter.com/

חייבים לגור בארה"ב.
חייבים שהרעיון יהיה בתחומים מסויימים.
חייבים שהתגמול על ההשקעה יהיה במשהו מעשי ולא תגמול כספי.

יום שישי, 11 בנובמבר 2011

מבחן שמישות: כיצד נראה האתר בטלפונים סלולרים?


האתר HowToGoMobile מאפשר לראות את האתר שלך דרך עיניו של משתמש בטלפון סלולרי.
אבל לא רק זאת! יש כאן גם את האפשרות לבחינה אוטומטית של הדברים שאפשר לתקן כדי להפוך את האתר לנגיש יותר בפלטפורמה הזו.
מאד מומלץ למי שמעוניין לשווק עצמו בעזרת הסלולר.

יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

שילוב טכנולוגי להבנת חלל בתוך הבית


חברת מיקרוסופט שיחררה הדגמת יכולות בעזרת מספר מכשירים שפיתחה. מטרת ההדגמה היא זיהוי חלל פנימי של חדר והדמייה שלו בתלת-מימד, וזאת במטרה ליצור אינטראקציה בין האדם שנמצא בחלל לבין החלל עצמו.

דוגמאות של רמת האינטראקציה המדוברת אפשר לראות בסרטון הזה.
המנשק בהחלט מעניין, כמו למשל: התפיסה והגרירה של אובייקט והציור על גבי האובייקט (1:00 - 1:20).

אני לא בטוח כמה המכשור הזה שימושי, מרשים ככל שתהיה הטכנולוגיה, בגלל כמות החומרה הכלולה כאן. מה גם שהטכנולוגיה הזו חסרה במשוב המגע (3:05 - 3:50).
אולי אם המשתמש לא היה צריך להחזיק שום דבר ביד שלו, זה היה יכול להיות קצת יותר שמיש.


בכל מקרה, כתבה מלאה באתר Wired אפשר למצוא כאן.

יום שני, 7 בנובמבר 2011

סיכום הכנס השנתי 2011 של קהילת UXI הישראלית

בתחילת שנה שעברה, פחות או יותר, הוקמה קהילת UXI, שמטרתה קידום המחקר בתחום חווית המשתמש (User Experience) בארץ.

באתר הקהילה אפשר למצוא מידע וללמוד על התחום, לחפש מעסיקים ולהשתתף בדיונים מקוונים. בנוסף, המוביל והמקים של הקהילה, ברק דנין, מעביר קורסי העשרה ולימוד בכל מיני כיוונים, כמו למשל: בניית ממשקי משתמש יעילים לsmart phone.
בכנס השני של הקהילה השתתפו כ-700 איש. אפשר לראות את ההרצאות המוקלטות של הכנס ואת המצגות כאן.

תודה רבה על המצגות והסרטונים, ברק! אני עוקב.

יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

MultiBong, משחק פונג עם טוויסט



כבר חשבתי שאין יותר וריאציות שאפשר לעשות על המשחק עתיד היומין - Pong.
הנה אחת ממש טובה.
המשחק פשוט, ברור, מגניב, ומרובה שחקנים!


יום שבת, 5 בנובמבר 2011

קוד פתוח, והפעם- הדרך הנכונה לבנות מערכת בכמה שפות (multi language) בפלאש


האפליקציה שמוצגת כאן מראה את הדרך הנכונה (Best Practice) כשרוצים לפתח בכמה שפות בו זמנית.
על הקונספט עצמו אחראי גדי יוסף ואני ביצעתי.

הקוד המלא וכל הקבצים כאן. כדי להבין איך זה עובד המשך לקרוא.

יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

ישראל - מעצמת מצלמות עומק

כתבה בעיתון כלכליסט, "מעצמה בתנועה: עולם הטכנולוגיה זז לפי החיישן הישראלי", לפני כשבוע סקרה את כל החברות הישראליות המובילות את שוק מצלמות העומק בעולם כולו.
Primesense, Omek Interactive, MobileEye, Invision, XTR, EyeSight, SideKick.

כל הכבוד לנו ובהצלחה.

יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

לשים דגש על החוויה עצמה



מערכת מורכבת של טכנולוגיות היוצרת סביבת סימולציה לשחקן אמיתי.
התוכנית Gadget Show לקחו את המשחק BattleField 3 ובנו ממנו משהו קצת אחר.
זה בהחלט חלומו של כל שחקן מחשב.
זו החוויה שכולנו מקווים להגיע אליה.
זו הטמעות במשחק.