יום שישי, 27 באוגוסט 2010

אנשים לעקוב אחריהם, והפעם- אמנון כרמל


אמנון כרמל מגדיר עצמו בחוקר עתידנות. כותב על טכנולוגיה והשלכותיה על חיינו במישור החברתי, העיסקי והתרבותי.

אהבתי בעיקר את כתבתו על המציאות המועצמת:  http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=5383

וזו על המשחקים של הדור הראשון (של המחשבים...):
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=325312

ואת הפוסט על זכרונותיו כמורה מחשבים:
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=224563

יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

קוד פתוח, והפעם- קופסא תלת-מימדית עם תמונות משלך !



הפעם החלטתי להעניק מתנה. סתם כי אני מרגיש טוב היום :)

הנה קובץ FLA שמכיל את כל הקוד הנדרש כדי ליצור SWF עם קופסא תלת-מימדית המסתובבת בהתאם למיקום העכבר, כאשר על ששת פיאותיה מוצגות תמונות שאתה יכול לקבוע בקלות ! 


יום רביעי, 11 באוגוסט 2010

תוכנה שקוראת ברקודים


זוהי תוכנה שמזהה את מיקום הברקוד בתמונת סטילס (JPG) , ומגלה את הקוד המספרי שלו.
הסתבר לי שיש מספר סוגים של קידוד בברקודים האלה, אבל התוכנה הזו מצליחה לפענח את רובם.
התוכנה סגורה אמנם ואינה בקוד פתוח, אך יש אפשרות להשתמש ביכולותיה דרך C / Delphi / VisualBasic ועוד. אני מניח שלא רחוק היום שגם בAS3 אפשר יהיה להשתמש ביכולות כאלה כממשק הפעלה של מידע על אותו מכשיר וכן הלאה.
הייתי רוצה לבדוק אפשרות שבה הברקודים האלה ישמשו כממשק הפעלה לתוכנה פלאשית בactionscript. אם מישהו עשה דבר כזה או ראה שימוש כזה, אשמח אם יידע אותי.

הנה הקישור להורדת התוכנה הזו.

יום שני, 9 באוגוסט 2010

קוד פתוח, והפעם - ההבדל בין הבמה (Stage) לאובייקט עצמו (This)


כדי להוסיף אוביקטים לקובץ פלאש שלנו אנחנו משתמשים בפונקציה addChild. את זה כולם יודעים.
גם את אוביקט הבמה (Stage) אנחנו מכירים, בעיקר כדי לקבוע משתנים הנוגעים לגודל הבמה הנראה לעין (stageWidth , stageHeight) או את האופן שבו הבמה משתנה בעת שינוי גודלה וכו' (ראה הסבר מפורט על הפונקציות שבמחלקה הזו).

מה שלא כולם יודעים הוא שאובייקט הבמה הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנה שלנו. יש רק אחד כזה ויש לו מאפיינים מאד מיוחדים. הקובץ המצורף מציג את מקצתם.


הנה הקוד להורדה כולל דוגמאות.

תקציר הממצאים שלי:
1. הבמה מכירה את כל האובייקטים המצורפים לאוביקט הראשי (this) של התוכנה. יש אפשרות לגשת מתוכה לכל האוביקטים שצורפו לתוכנה, גם אלה שצורפו לראשי ולא ישירות אליה. ונקודה זו לא עובדת להיפך...
2. הבמה נמצאת מעל כל אוביקט אחר שצורף לראשי (מבחינת Z-index). כלומר, כל האוביקטים שמצורפים לבמה ימוקמו מעל אוביקטים שצורפו לראשי.

יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

תערוכת IDHO 2010 Play - הסיכום

בתאריך ה23 ביולי ביקרתי בתערוכת סיום קורס עיצוב אינטראקציה (של המכון הטכנולוגי בחולון). השנה הוא היה בסימן משחקים. גם אני בוגר הקורס הזה, כך שיש כאן גם נוסטלגיה...

שלושת המוצרים והקונספטים המעניינים ביותר לדעתי מובאים לפניכם:


1. בובופלצת- הקופסא שעוזרת לסדר את הבית. אחרי זמן המשחקים כשהבית מבולגן והילד כבר שכח מהמשחקים שפוזרו בחדר, זו תמיד חתיכת משימה לבקש ממנו לסדר בחזרה את הכל... אז למה שלא לעשות מזה משחק גם מזה? בובופלצת עושה רעשים, קולות ורעידות על כל בובה שהיא "אוכלת", וכשקיבלה את כולן- היא עושה קול מיוחד נוסף.




2. להפיח חיים בעולם. בהתחלה, כשכלי המשחק מחוץ למגרש, העולם שקט וריק ואפלולי. כל חלק שמוכנס למקומו במגרש מחיה משהו בעולם ויוצר אינטראקציה: קוף שמקפץ על העצים, דגים בים, חתול שמנסה לתפוס אותם ועוד. הדבר הנוסף שעניין אותי כאן הוא ש"הסיפור" שנוצר בסופו של דבר משתנה בהתאם לרצף הכנסת כלי המשחק למגרש.




3. רוצה ללמוד לעשות סושי? בבקשה! שמרתי את הטוב לסוף... הדרכה באמצעות אוגמנטד ריאליטי! אתה יושב מול עמדת הבישול במטבח כשכל המוצרים מונחים לפניך. אתה פשוט בוחר מה אתה רוצה להכניס לתוך הסושי שלך ושלב אחרי שלב מוסבר לך מה לעשות, איך לחתוך כל ירק, איך לפרוס את האצה, איך לגלגל את הרול... וכו'. עשוי נפלא, כל הכבוד!


יום שני, 2 באוגוסט 2010

קוד פתוח, והפעם - דרך קלה להעלות תמונות לתוך מוביקליפ


זו אחת המחלקות הנחמדות שבניתי. היא מאפשרת להעלות תמונות בקלות רבה לתוך MovieClip בלי התעסקות מיותרת עם כל הטררם. מצורף גם קובץ הסבר כיצד לעשות זאת.


אנחנו בעד שיתוף ונשמח לקבל בחזרה רעיונות נוספים, שיפורים של הקוד או תוספות אליו, פונקציות נוספות וכו'. כמובן שנשמח אם תפנו אנשים אל הבלוג הזה בתמורה, אבל גם זה לא חובה...